Quantcast
Browsing all 20 articles
Browse latest View live

Mayas in Zinacantan

Het volgende dorp dat we bezoeken is Zinacantan. In dit dorp zijn de mensen gekleed in zwarte gewaden die helemaal geborduurd zijn. Hier wordt veel geweven en overal zijn de mooiste kleden en stoffen...

San Christobal de las Casas – Sierra

Vanochtend vroeg vertrokken (gelukkig zijn we door de jetlag steeds erg vroeg wakker) voor de lange rit naar San Christobal de las Casas in de bergen. De weg is supermooi, de uitzichten zijn...

dé maya ruïne Palenque

Onderweg van San Christobal de las Casas naar Palenque worden we onderweg aangehouden door de militaire politie. We moeten onze koffers openen maar verder zijn ze erg vriendelijk. Verderop worden wat...

Ruïnes van Palenque

de Ruïnes van Palenque Yucatan Mexico. Een van de meest bijzondere overblijfselen van de Maya’s. Tempels zijn adembenemd mooi. Vanaf de top heb je een schitterend uitzicht over de jungle....

Chetumal

We slapen lekker uit en gaan uitgebreid ontbijten in een tentje aan de zee (Espresso). Hierna rijden we naar Laguna Bacalar, iets ten noorden van Chetumal. Dit is een mooie lagune. We rijden wat door...

Tulum

Vandaag is onze laatste rit naar Tulum. We rijden lekker door en komen wederom langs kleine dorpjes. Rond 11.30 uur zijn we in Tulum. Het is hier een gekkenhuis, enorm veel toeristen. Hier zijn ineens...

Van Campeche naar Villa Hermosa

De avond brengen we door in Campeche, aan de zee. Erg mooie stad met geschilderde huisjes, wederom een plein met kerk. Hier hebben we heel romantisch vis gegeten (dat kun je hier erg goed) en naar de...

Mayas in Chamula

We besluiten deze dag te starten met een toer naar de dorpen in de omgeving. Via via hebben we de tip gekregen om naar de muziekkoepel op het plein van de stad te gaan. Daar staat Mercedes, met...

Krugerpark – Olifants rivier

Buiten op de veranda van de cabin ontbeten. Helaas was het erg mistig, maar volgens eigenaresse Millie de Vidiers was dat alleen maar omdat we hoog in de bergen zaten. Via de R71, Ebenezerdam en...

Krugerpark – Lower Sabie

Via de binnenwegen richting het zuiden gereden. Door de vele bosjes is het soms best lastig om beesten te zien, maar al snel zagen we giraffen, gnoe’s, zebra’s en impala’s. Volgens mij zitten we wel...

Incwala Nieuwjaarsfeest in Swaziland

Vanwege de belachelijk vroege uitchecktijden (9:00u) in het krugerpark moesten we helaas weer erg vroeg op ipv lekker uitslapen zoals je normaal zou doen. Eerst nog een rondje door het park geredenen...

Durban

Voordat we naar de Drakensbergen gaan, brengen we eerst een bezoek aan Durban. De weg vanuit het noorden, Hluhluwe richting Durban, was stukken beter dan ervoor, waardoor we al vroeg in Durban...

Clik here to view.

Harrismith waar oma gewoond heeft

Na het ontbijt de duikvideo van Karin gekeken (haaien !). Afscheid genomen van Dirk en de duitsers en vertrokken richting het noorden. Aan het eind van de middag kwamen we in Harrismith waar we na wat...

The Sentinel

Voordat we vertrekken naar de Drakensbergen praten we nog even met de eigenaar van de backpackers inn van Harrismith. Volgens hem zijn de problemen in ZA echt groot en zal het er allemaal best lastig...

Clik here to view.

Gardenroute – Port Elisabeth (PE)

Gisteren een hele lange route gereden vanuit Bloemfontein via Grahams Town naar PE. Vanochtend een heerlijk ontbijtje in de Calabash Lodge (familie Miedema) geserveerd door een hele grote, lieve neger...

Tsitsikamma park

De eerste stop was op het strand van Jeffrey’s bay. Supermooi strand en grote golven. Hierna doorgereden naar het Tsitsikammapark ( gardenroute.co.za/tsitsi ) waar we naar de Storms River Mouth zijn...

Knysna

no images were found Lekker uitgeslapen en luxe ontbeten op het dakterras van ons appartement. Daarna zijn we naar de Quays gelopen (om de hoek), waar allemaal winkeltjes en restaurants aan de haven...

Gardenroute – Mosselbaai

Vanochtend vertrokken voor de laatste etappe van de Gardenroute, met als eindbestemming Kaapstad. De eerste stop was bij de souvernirkraampjes langs de weg. We hebben flink wat ingeslagen, onder andere...

Blyde River Canyon

Na wat boodschappen te hebben gedaan zijn we vroeg begonnen aan de rit door de Blyde River Canyon. Dit is een kloof in het meest noordelijke puntje van de Drakensbergen. Het landschap bestaat uit...

Gardenroute – Mosselbaai

Browsing all 20 articles
Browse latest View live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.